søndag 24. november 2013

Prince Pondus Oliver Cæsar!


Lille tøffing! <3

Jeg vet navnet er litt sært, men jeg klarte ikke å bestemme meg for ett! Jeg har ingen forklaring på to første navnene. Oliver Cæsar kommer fra boxeren vi hadde <3 Han het Rogneruds Oliver Cæsar! :)

Prince Pondus Oliver Cæsar er altså min lille, søte, gode hund! Til daglig blir han kalt Pondus. Han er ikke som noen andre! Han er unik! Jeg sier ikke det bare pga. at han er min. Men han ble plukket opp fra gata i Spania i 2011 av noen barn og ble levert til en hundekennel på Gran Canaria.

Ei norsk dame som heter Marianne driver Solplassen uten for Oslo ikke så langt fra Tusenfryd. Hun tok Pondus med seg til Norge januar 2012. Solplassen er et omplassering og omsorgshjem for gamle hunder. Det blir drivet på dugnad og ved donering av penger, mat og leker. Alt en hund trenger. Marianne tar ofte med seg gate hunder fra Gran Canaria, hennes familie har et ferie sted der og er derfor ofte i Spania. Hun har kontakt og samarbeider med kennelen der Pondus kommer fra.

På ferie i Spania :) (sommerpels <3)
I april 2014 har jeg hatt han i 2 år. Jeg kunne ikke i mine villeste drømmer fått en mer fantastisk hund! Selv om han er med meg 24/7, må jeg bare smile hver gang jeg ser på han! Nesten så han ikke får være i fred noen gang, nesten… Han får selvfølgelig oppholde over alt, senga, sofaen osv. Han er tvers igjennom snill, søt og go hund. Super lære villig, og ikke minst lett lært. Han elsker å løpe! Spes. med en pipende ball i munnen. De er absolutt favorittene. Hans to bestevenner har blitt to rottweiler som bor/bodde i samme gate som oss. Dessverre har Sandra og Qes flytta! Det hender han synes det blir litt mye når de alle er sammen, men han er en liten tøffing som sier i fra.

Pondus er elsket av alle som møter han. Selv folk som egentlig ikke "liker" hunder, er redde for de, eller synes "ikke at små hunder er hund", faller for Pondus!
Han er med over alt!! I stallen, bilturer, fjellturer, byturer, sydentur, jeg smuglet han til og med inn på en matbutikk en gang… Han har vært med tilbake til Spania! Første gangen var vi på hotell med hvite laken.(Han er bare litt bortskjemt!) Andre gangen bodde vi hos min "familie" i Spania, der de har 3 andre hunder som han går veldig godt overens med. Han er eksemplarisk å ha med på flyplasser og fly, overalt egentlig, rolig og sier ingenting. Sånn er det hjemme og, vis noen f eks. ringe på døra… Det kommer ikke en lyd… Det er vel og merke hjemme. Men er vi hos mamma og hund der bråker, begynner Pondus og! Hvis det skjer at jeg skal på noe hvor han ikke kan være med, klarer ikke mamma å si nei til å være "barnevakt". Tror hun er minst like glad i han som meg. :)

Jeg vil ikke bytte han for alt i verden!! 

xK


Min store kjærlighet <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for alle koselige kommentarer på bloggen min :) Jeg setter stor pris på alle sammen