onsdag 4. desember 2013

Super enkel brownies!


Dessert er noe jeg sjeldent eller aldri har liggende, og sjelden har jeg noe som jeg kan lage noe av. I går trengte jeg ett eller annet, derfor googlet jeg enkel brownies. Da kom denne oppskriften opp. Og jeg har alle ingrediensene liggende!! Så jeg trenger ikke å reise på butikken av den grunn :D

Oppskriften fant jeg på: http://marilagermat.blogspot.no/2011/06/denne-browniesen-blir-spr-i-kantene-og.html

Alt man trenger er:

3 egg
4 dl sukker
3 dl mel
2 ts vaniljesukker
4-5 ss kakao, litt etter som hvor sterk kakao smak du vil ha.
150 g smeltet smør

Start med eggene i en bolle og visp inn sukkeret. Du trenger ikke å bruke en mix-master eller lignende. Bland så det blir en jevn røre. Så ha i mel, vaniljesukker og kakao, blandet i en egen bolle. Bland så alt sammen sammen. Jeg tok ca. halve mel blandingen også halvparten av smøret. Så hadde jeg i resten av mel blandingen og resten av det smeltete smøret til slutt :) Hell røra i en liten ildfast form og jeg stenkte min i 30 min. i en varmluft ovn 180 grader, det er litt ettersom hvor bøt du vil ha den inni. :) 

Super enkelt, super godt :) Server gjerne med krem ;)

xK





WebRep
currentVote
noRating
noWeight

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for alle koselige kommentarer på bloggen min :) Jeg setter stor pris på alle sammen